Ne všechno pečivo je špatné. Kdy a jaké druhy jíst můžeme?

O pečivu toho bylo napsáno mnoho. Většina lidí věří, že pečivo je to nejhorší, co můžeme během dne zkonzumovat, ale mnozí odborníci na výživu a nutriční specialisté jsou toho názoru, že ne všechno pečivo je špatné. V určitých okamžicích a určité druhy si můžeme dopřát bez výčitek. Pokud jste tedy na pečivu závislí, pokud se ho nechcete vzdávat, přesto chcete jíst trochu zdravěji, začněte jíst několik konkrétních druhů a v určité dny.  

Jak jsme zmínili, o pečivu toho nyní koluje mezi lidmi mnoho. Mnozí lidé na pečivo doslova zanevřeli, ale samozřejmě to není úplně dobré. Pečiva se vzdávat zcela nemusíte, některé druhy jsou v určitou dobu prospěšné.  

Kdy jíst pečivo 

Mezi lidmi koluje, že pečivo by se mělo jíst během dopoledne, protože tělo poté dokáže sacharidy během odpoledne spálit. Jenže odborníci jsou spíše toho názoru, že neexistuje konkrétní doba, během které byste měli pečivo konzumovat. Vždycky podle nich záleží na skladbě jídelníčku konkrétního člověka. Je tedy daleko důležitější to, kolik pečiva sníte, respektive v jakém množství než to, kdy pečivo sníte.  

Podle odborníka neuškodí tělu porce či dvě, které nejsou těžší než sedmdesát gramů. Preferovat by se však mělo spíše celozrnné pečivo než klasické bílé pečivo, v celozrnném se totiž nachází o malinko více vlákniny, vitaminů a také minerálů, za což tělo rozhodně poděkuje.  

Vyhněte se prázdným kaloriím 

Lidé nechtějí jíst pečivo proto, že se dočetli o takzvaných prázdných kaloriích, které pečivo představuje. Ne všechno pečivo představuje prázdné kalorie. Jak jsme zmínili, v celozrnných druzích najdeme i mnoho tělu prospěšných látek.  

O prázdné kalorie jde v případě, že budete konzumovat ve větším množství bílé pečivo čili pečivo z bílé mouky. Bílá mouka se totiž vyrábí z obilných zrn, která jsou zbavená obalu, tudíž jsou zbavená svých živin. Bílé pečivo tak dodá maximálně energii, nic jiného. 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *