Zpříjemněte si práci z domova. Karanténa má i světlé stránky

Mnoho zaměstnanců je zvyklých na kolektiv, ruch kanceláře a možnost se okamžitě obrátit na některého z kolegů nebo nadřízených. Při práci z domova takovou možnost postrádáme, a proto můžeme být neklidní. Navíc je zde spousta rušivých elementů, které nás jednoduše od práce odrazují. Podmínky si ale můžete jednoduše zpříjemnit.  

Najděte vhodný prostor 

V běžném životě se přepínáme do různých rolí. Z otce nebo manžela se stáváte kolegou ve chvíli, jakmile vkročíte do práce. Doma je velmi těžké takové prostředí vytvořit, a proto se nemůžete jen tak dostat do pracovního nasazení, nebo z něj naopak odejít a užívat si domácnost například s dětmi.  

I doma si tedy vytvořte pracovní koutek, kam se odeberete vždy, když bude třeba pracovat. Upozorněte rodinu, že by vás v tuto chvíli neměla rušit. Na pracovním stole by neměly chybět poznámky, kontakty a vše ostatní, co vaši pozornost udrží u vašeho zaměstnání. Jakmile práci dokončíte, místo opusťte a dejte tělu najevo, že jste již doma.  

Udržujte online kontakt 

Emaily jsou často bez emocí, strohé a neosobní. Pokud ztrácíte pocit sociálního kontaktu, neváhejte kolegy občasně kontaktovat s webkamerou nebo alespoň přes mikrofon. Komunikace se tím usnadní a vy se budete cítit jako v práci. Neváhejte kontaktovat i nadřízené. Budete překvapeni, jak lidský budou mít přístup, když jsou například také nuceni pracovat z domova. 

Dodržujte pracovní režim 

Doma má člověk tendenci práci odkládat, jelikož mu nikam neuteče. Mnohem hůře se ale budete soustředit, pokud ji budete vykonávat unavení a večer. Neničte zcela své pracovní návyky, a pokud jste zvyklí stávat brzy, dělejte to tak i nadále. Čím dříve splníte pracovní povinnosti, tím delší budete mít volný den a můžete se vydat alespoň do přírody. Stejně tak dodržujte i čas na obědovou pauzu nebo svačinu, která vám doma nemusí připadat tak důležitá. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *